El direcftiu de Mediapro Jaume Ferrús ha donat el tret de sortida aquesta tarda al nou fòrum de la innovació de Mataró Innova 360º. Ferrús ha destacat que la innovació és una aposta a llarg termini i que resulta crucial crear "ecosistemes" basats en universitats, empreses i administracions per afavorir el sorgiment de projectes. Ferrús ha destacat que el mercat acaba decidint quines innovacions sorgides de la recerca aporten valor a la societat. Quant al sector audiovisual, Ferrús va destacar la fragmentació d'audiències com a fenomen lligat a la digitalització (és a dir, al sorgiment la TDT). L'hora de la veritat, va apuntar Ferrús, arribarà amb l'apagada analògica el 2010, moment en què la multiplicitat de canals es posarà a prova. "En lloc de tants canals de TDT, el que calia era potenciar l'alta definició en les emissions", va indicar, i va recordar que la de Mataró és una de les primeres emissores locals catalanes a emetre en alta definició (Maresme Digital TV). El moment més apassionant de la conferència va arribar quan Ferrús va explicar les àrees de recerca de Mediapro, i que en un futur no gaire llunyà permetran, entre altres coses, que en un partit de futbol un espectador pugui veure una jugada a la televisió des del punt de vista de l'àrbitre o d'un defensa o de l'atacant. La regidora Alícia Romero va destacar el salt qualitatiu que suposa l'Innova 360º respecte altres experiències anteriors a Mataró com l'Innovatic. El president de Gentic, Josep Lluis de Gabriel, va apuntar que les empreses tecnològiques de la comarca contribuiran a sortir de la crisi econòmica. L'alcalde de Mataró, Joan Antoni Barón, va cloure l'acte inaugural apuntant que el TecnoCampus és una gran aposta de la ciutat per crear l'ecosistema al qual es referia Jaume Ferrús per tal de crear un ecosistema que permeti el sorgiment de nou teixit productiu.
dijous, 13 de novembre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada